Kuala Lumpur

25 maart 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanmorgen werden wij heerlijk uitgeslapen wakker na een nachtrust van maar liefst 11 uur!!! Alle schade van de vliegreis was dubbel en dwars ingehaald. We besloten na wat te hebben gelummeld er maar eens op uit te gaan op zoek naar een echt Kuala Lumpurs ontbijt. De wandeling naar het centrum zou een halfuurtje duren maar het voelde aan als langer. Dat was het ook want om 14.00 uur waren wij eindelijk bij een tentje waar wij een van de lekkerste smoothies ooit dronken (misschien had het te maken met het feit dat we al twee uur aan het wandelen waren in deze sauna van een stad), maar geschikt eten hadden we nog niet gevonden. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik hierin de moeilijke van de drie ben. Ondertussen waren we op zoek gegaan naar het stadspark dat slechts een paar honderd meter van ons vandaan lag. Nu moet ik even iets uitleggen. Een vakantie met Sjoerd staat garant voor heel veel wandelen. Vaak ook heel veel onnodig wandelen. Niet eens zo zeer omdat hij liever geld uitspaart op bus-, metro- en taxikosten (vind ik een prima plan, daarbij zie je als voetganger vaak ook bewuster de omgeving dan als je er doorheen zoeft), maar ik maak vooral heel veel kilometers omdat ik telkens de foute beslissing neem om Sjoerd de weg te laten bepalen. En laat hij nou geen flauw benul hebben van de richting. Maar dan ook echt totaal niet. (Ik hou toch van je hoor lieverd). Ook vandaag liep ik weer lief (maar o zo dom) achter mijn man aan terwijl de SjoerdSjoerd volledig defect was. Na een uur hadden we een blok om het centrum gelopen en kwamen we er achter dat het park inderdaad heel dichtbij de plek lag waar wij eerder die dag hadden gestaan. Maar het pluspunt van deze mooie siteseeing was dat wij Kuala Lumpur wel beter hebben leren kennen. Behalve dat het stikt van de beveiligers hier en de motorrijders om je oren vliegen, kwamen wij ook tot de conclusie dat het niet echt een kinderwagen vriendelijk stad is met hun rare stoepen, of in veel gevallen het gebrek ervan. Ook het idee achter de verkeerslichten ontging ons volledig. Bij rood liepen wij maar braaf met de menigte mee en als we niet op tijd aan de overkant waren kwamen de motorrijders al druk toeterend onze kant op. Gek genoeg was ondanks de totale chaos in het verkeer geen ongeluk of botsing te bekennen. Gelukkig maar.
Na eindelijk een hapje te hebben gegeten bij een leuk tentje vlak voor het park en een rondje door het park waar alleen Marieke in een buitenbad mocht zwemmen, liepen we - uiteraard met weer een paar omwegen, perfect voor Marieke om lekker in slaap te vallen in de maxicosi- terug naar het hotel waar we net voor een flinke onweersbui aankwamen. Het deed me weer even aan thuis denken. Na de bui afgewacht te hebben was het alweer acht uur en besloten we naar de 5e verdieping te gaan waar onder andere het buitenzwembad is en hebben we daar in een al donker bad gezellig samen met Marieke gezwommen. Eenmaal boven omgekleed en met Marieke in de draagdoek gingen we daarna naar een restaurant hier verderop in de straat. Normaal eten wij al rond zes uur, maar we zitten blijkbaar nog niet helemaal op ons oude schema. Overigens waren wij niet de enige die laat gingen eten want het restaurant was zelfs nu nog prop vol met volk. Marieke was moe en had geen trek, ze had alleen maar zin om met een lepel in een glas heel veel herrie te maken. Vlak voor het nagerecht deed ik haar daarom ook maar weer in de draagdoek en voor ik het wist viel het koppie opzij en was ze vertrokken. Iets na middernacht zijn we nog even met zijn tweeën naar de bovenste verdiepingen van het hotel gelopen. Nog een gym. Super mooi. En ook een pouletafel. Helaas werden we tijdens ons potje door een van de beveiligers vriendelijk verzocht de ruimte te verlaten. Blijkbaar mogen we daar niet meer zo laat komen. Ach, het was nou niet dat wij geweldig in ons spel zaten want we hadden nog wel een paar uur nodig gehad om het spel af te ronden verwacht ik zo. Wel mochten we van de beveiliger nog even naar het dak van het gebouw maar omdat de lichten van de KL toren om middernacht uit waren gegaan zullen we morgen ook daarvoor dus wat eerder naar boven moeten. Wel een schitterend uitzicht over de hele stad. Maar wat wil je op de 50e verdieping.
Morgen zijn we van plan via zo'n toeristische Hop on Hop off bus nog meer van de stad te zien. Heb er zin in.

1. Ariën:
    26 maart 2016
    Wow ziet er prachtig uit! Ben stiekem een beetje jaloers. Maar zo'n hotel hebben jullie na zo'n lange vleigreis met die kleine meid wel verdiend.
  2. Petra:
    27 maart 2016
    Ik zie jullie door de stad zwoegen en zweten ha ha heerlijk !! Ga zo door .. Met de verhalen
  3. Petra:
    27 maart 2016
    Van Gerrit ; Sjoerd met smoothie je zit eruit als of je naar huis wilt .
  4. Frank en Hanneke:
    27 maart 2016
    leuk verhaal lijk op zijn vader
  5. Mirjam:
    28 maart 2016
    Mooi! Leuk om te lezen!!!