Vertrokken

24 maart 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Onze allereerste officiële blog. De eerste uren van onze reis zitten erop. Naar Schiphol liep best gesmeerd. We vertrokken perfect op het voorgenomen tijdstip. En zonder al te veel stress. Eigenlijk geen maar wanneer Sjoerd mij zat op te jagen had ik niet door dat het een geintje was. Dus ik hapte voortdurend. Onderweg maakte we een korte tussenstop bij La Place met opa's en oma Hetty, maar vlak voor we weer verder wilde kregen wij van onze oplettende KLM vrienden (Thanks Jamie) het bericht dat onze vertrektijden waren uitgesteld. Dus we bleven nog iets langer zitten en kwamen alsnog ruim op tijd aan bij een niet al te druk Schiphol. Na onze koffer (beide onder 20 kilo - best netjes voor 11 weken) te hebben ingeleverd, dronken wij nog een drankje en speelden we nog een kaartspel met de ouders en vertrokken wij naar de gate. Onderweg stopte we nog even bij de Mac (Powerfood) en kreeg Marieke nog een paar frietjes en een slokje milkshake, het is tenslotte vakantie. Toen ik bij de gate vroeg wanneer en waar we de kinderwagen moesten inleveren kreeg ik te horen dat wij al meteen door mochten lopen. Perfect. Het duurde nog wel even voor we het vliegtuig in mochten en het duurde zelfs nog langer voor we uiteindelijk richting de startbaan gingen maar toen het eindelijk begon..... vond Marieke het wel welletjes: Nog voor we opstegen (waarschijnlijk zo rond 22.30 NL tijd) was Marieke al in slaap gevallen en niet veel later kregen wij een reiswiegje waarin Marieke lekker in verder kon pitten. Sjoerd was ook binnen no time in slaap en miste zelfs het eten dat werd uitgedeeld. Prima maaltijd. Deze vlucht kon niet beter. Dacht ik. Maar toen kwam er turbulentie en elke keer wanneer dat was moest Marieke uit het wiegje en op schoot bij ons in de gordel. Dat was best een frustrerende regel want dat lukte niet zonder haar wakker te moeten maken. En het duurde ook nog eens vreselijk lang voor ze weer terug mocht in de wieg. Lag ze dan eindelijk weer rustig te slapen dan kon je er gif op in nemen dat het riemen-vast-lampje ging weer branden. Ik kon dat lampje wel kapot schieten. Wij, maar ook de vriendelijke vrouw naast ons, hebben daardoor tijdens de twaalf uur durende reis nauwelijks kunnen slapen. Die vrouw zei nog dat ze Marieke super lief en flink vond voor haar eerste reis maar ik vond het over en weer uit de wieg toch niet zo'n succesformule. Ben er dan ook nog niet uit of we dit op de terugweg - wat ook een nachtvlucht is - nog een keer zo gaan doen. Misschien dat ik Marieke dan meteen in de draagdoek doe en hopelijk kan ze dan wel één lange tuk maken.

Om iets na 11 uur NL tijd kwamen we aan. In Kuala Lumpur was het toen 17 uur. En op zich was het dus geen straf om te weten dat we snel weer lekker in bed konden duiken. Het duurde alleen nog wel 2 uur voor we door hadden hoe en met welk vervoersmiddel we bij ons hotel aan kwamen. Het werd de taxi. En na onze bagage in de auto te hebben gepropt en Marieke in het meegenomen autostoeltje (zo handig) te hebben gezet vervolgden we onze weg. Iets na 20.00 uur kwamen we aan bij ons hotel. Sjoerd kreeg bij het inchecken te horen dat we een upgrade hadden en echt ons appartement is zo gaaf. Normaal zie je op de website altijd de mooiste plaatjes en wat je dan krijgt is vaak een simpel kamertje ergens achterin weggestopt. Maar nu hebben we echt wel een verblijf op de 45e verdieping met alles er op en eraan waar menig vakantieganger jaloers op zal zijn. Wij hebben Marieke's bedje in het kantoor grenzend aan onze kamer gezet en daardoor hebben we nog een slaapkamer met badkamer over. De badkamer die aan onze slaapkamer grenst is ook geweldig. Marieke glijdt wel een beetje uit in het diepe bad maar het is echt helemaal top. De keuken heeft twee koelkasten en ook een dubbele vriezer. Er is een aparte ruimte met een wasmachine en droger. Zelfs een strijkplank - ben ik niet van plan te gebruiken. En ook een weegschaal in de badkamer laat ik deze vakantie maar lekker links liggen.

Nadat Sjoerd een pizza (ja wij zijn echt van het lokale eten) had gehaald en een pak met vreselijk stinkende ijsjes die linea recta in de vuilnisbak konden (nooit gedacht dat wij ijs zouden weggooien), zijn we om 24.00 gaan slapen.

Toch krijgen wij ook hier nog wel Nederlands nieuws mee. Het overlijden van Johan Cruijff kwam ook hier op de televisie voorbij. En beelden van een of andere rechtzaak in Den Haag werden ook uitgezonden.

1. Petra:
    Ha ha wat een verhaal !!! Genieten dus !! goeie reis over een paar dagen ... Xx
  2. Greet (IMK-Topper):
    Wow wat een avontuur!
    Leuk om zo met jullie 'mee te reizen'.
    Go for it
  3. Trixi:
    25 maart 2016
    Nou dat is toch wel spannend en leuk tot nu. ..marieke en dikke kus en ik hoop nog meer te lezen. .de groeten aan de Australische familie. .have fun