De nacht overleefd

31 maart 2016 - Melbourne, Australië

Frank moest vandaag werken dus wij waren vandaag met Jen. Zij vindt het erg leuk om Marieke in bad te doen en omdat water hier schaars is wordt achteraf het badwater van Marieke aan de planten in de tuin geschonken. Maar Marieke had andere plannen en wilde aan Jen laten zien dat ze een talentvolle badpoeper is dus de plantjes konden het wel schudden. Marieke had letterlijk weer eens schijt aan alles. Na wederom een dolle nacht te hebben beleefd met Marieke tussen ons in, besloten we maar eens op zoek te gaan naar een alternatieve slaapplek voor haar. Sjoerd stelde voor dat hij zou rijden en dat vond Jen een prima plan. Toen we van huis wilde wegrijden moest hij zo wennen dat de versnellingspook aan de andere kant zat dat  Jen meteen heel rustig en lief vroeg “Zou je alsjeblieft hier aan de linkerkant willen gaan rijden?” en vanaf toen reed ie weer helemaal perfect. Zelfs met al die andere gewoontes hier. Blijkbaar kan je hier namelijk wel over een doorgetrokken streep rijden. We kwamen bij een babywinkel terecht en Jen wilde in eerste instantie meteen een serieus goed kinderbed kopen. Vonden Sjoerd en ik totaal niet nodig want dan zit je erna met zo’n groot meubel. Een campingbedje leek ons een stuk logischer. De prijzen hier liggen overigens best wel wat hoger dan in Nederland. En aan matrassen doen ze sowieso niet. Die moet je via een webwinkel scooren. Mijn tante is echt een schatje en wil heel graag goed voor Marieke zorgen en haar ook verwennen. Dus als ik dan aan kom lopen met een grappig (maar totaal onnodig en belachelijk duur) kussentje in een vorm van een giraf waar een kindje het hoofd tijdens de autoreis tegen aan kan leggen (hoe verzinnen ze het he) dan wil mijn tante dat voor Marieke kopen, terwijl ik het een geinig artikel vind maar absoluut zonde van haar geld. Dus gelukkig dat en een ander overpriced kussentje in de winkel gelaten en enkel met het campingbedje, wat luiers en een mosquito net voor over het bedje thuis gekomen.

Na de babywinkel zijn we naar Mordialloc gereden om daar het strand dat vlakbij het huis ligt te bewonderen. Het was iets minder mooi als het stranden van de dag ervoor, maar Sjoerd heeft toch een duik genomen terwijl Jen en ik erg moesten lachen dat Marieke zelfs geen teen in het zand wil zetten. Dus dan maar bij Jen op schoot. Sjoerd haalde bij de plaatselijke fietswinkel nog een reparatiesetje om het wiel van de bugaboo te repareren, want als sinds schiphol lopen wij met een lekke band. En met de kilometers die wij wandelen is het toch wel fijner als de wagen dan in ieder geval in balans is.

Thuis aangekomen lieten Sjoerd en ik Jen zien hoe je NIET een campingbedje moet uitklappen. Jeetje wat kunnen wij enorm klungelen zeg. Het is dat het vakantie is en we daarom nog steeds stress vrij zijn maar denk dat in een normale situatie we toch echt wel wat gefrusteerder rond zouden lopen. Na een geniale zet van Sjoerd konden wij het bedje alsnog werkend krijgen en haalden we de al in slaap gevallen Marieke eindelijk uit de auto. Zo fijn dat zij dit gepruts allemaal niet mee krijgt.

En alsof het niet genoeg was bleek de band van de kinderwagen niet lek maar alleen maar leeg te zijn, dus we hebben een week onnodig een schreve wagen rondgeduwd. Kan alleen maar nog beter worden dus.

Het weer is gelukkig wat warmer en zonniger en dus konden we lekker in de tuin eten. Wederom lekkere hollandse pot. Marieke at voor de verandering weer eens wat broccolli, hoera. En na nog wat gespeeld te hebben in haar tent die ik toch maar niet ga ombouwen (heb aan dit schrijfproject ook al genoeg uitdaging) ging ze onder wat protest naar haar eigen kamer met mooie bed. Na een tijdje ging ik kijken en had ze het wakker blijven maar opgegeven. Een nachtje niet met mijn hoofd tegen de billen van Marieke aanliggen ligt in het verschiet: super. Al zal ik haar kusjes wel missen vannacht.

1. Hugo:
    3 april 2016
    Hey zus, wat leuk om je verhalen te lezen, je schrijft heel leuk en lekker droog/sarcastisch :-) Geniet van dat mooie grote land met z'n drietjes!
  2. Frank en Hanneke:
    4 april 2016
    We krijgen veel te lezen en blijven goed op de hoogte zo. Wat we jammer vinden is al dat ijs, ijs, en nog eens ijs. Hier is het weer er niet naar. Tot de volgende blog.