Samen op pad

1 april 2016 - Melbourne, Australië

Nu Jen nachtdienst heeft gehad en Frank naar zijn werk is, zijn Sjoerd en ik vandaag uiteraard wel met Marieke maar zonder tourguide. Toen Jen thuis kwam was Marieke lief in haar bedje aan het spelen en wij lieten hun even lekker saampjes in de woonkamer van elkaar genieten. Wanneer Sjoerd en ik over drie weken op een boot slapen voor onze duikcursus zal Marieke ook bij Jen slapen dus dan is het fijn als ze nu al een beetje went ons niet als eerste te zien. Ging allemaal prima. Toen Jen ging slapen namen wij ons voor om te wandelen waar we gisteren met de auto naar toe waren gereden: het strand. We liepen zowaar in één keer goed. Eerst een flink stuk langs de boulevard gelopen. Op het strand leek een man naakt te liggen maar wij konden het niet goed zien. Er kwam een vrouw met haar mopshond langs de waterlijn en wij hoopten aan haar reactie te zien of ons vermoeden klopte. Toen ze bij de man aan kwam keek ze strak vooruit. Haar hond daarentegen keek zijn ogen uit zijn kop. Alle ballen verzamelen. Iets verderop zijn wij het water in gegaan. Tot onze knieen. Wat foto’s genomen en er snel weer uit gerend. Veel te koud. Marieke viel onderweg naar huis in slaap dus miste het uitje bij de bakker waar wij naast stokbrood ook heerlijke tompouzen hadden gehaald. Eerder deze week had Frank bij dezelfde bakker naast een tompous ook een geweldige lemon en cheesecake gekocht. Eenmaal thuis gearriveerd duurde het niet lang of Jen was alweer uitgeslapen (heeft blijkbaar aan 4 uur slaap genoeg). Ik begon aan de pompoensoep en toen Frank thuis kwam van werken bleek hij ook bij de bakker langs te zijn geweest voor tompouzen en cheesecake. De bakker zal blij zijn met ons. En wat een heerlijk vreetfestijn is het hier. Is het geen ijs dan smullen wij wel van gebak. Sjoerd gaat zondag met Frank mee naar zijn footbalclub. Vanavond keken ze samen naar een wedstrijd van twee concurrenten zodat Sjoerd alvast kon wennen aan de spelregels enzo. Net als bij films wordt ook dit programma om de haverklap onderbroken voor commercials. Na elk doelpunt (dit levert 1 of 6 punten op) wordt de reclame ingezet. Op het veld krijgt de scheidsrechter dan een seintje wanneer de commercials zijn afgelopen en dan wordt het spel op het veld weer hervat. Best een bizarre ontwikkeling. Behalve dat het spel op zichzelf al 4 x 30 minuten duurt, is het met de pauzes en de tientallen reclames dus een avondvullend programma. Het was een spannende pot met als eindscore 86-85. Wat hier een gewoonte voor het slapen gaan is, is dat Frank de katten naar binnen lokt. Je hoort dus elke avond “William, Puss, Puss, Puss” of “Jimmy, Puss, Puss, Puss”. En deze katten zijn net als de meeste katten totaal niet onder de indruk van zijn lokroep of dat die arme man morgen weer vroeg moet werken dus zij laten heerlijk op zich wachten. Tja, hadden ze maar een hond moeten nemen ;-P Morgen komt mijn nichtje Rachel. Zij heeft allerlei leuke activiteiten voor ons gepland dus vanaf nu gaan wij die gebakjes en ijsjes er weer afsporten (of niet).

Ik wil via deze weg iedereen bedanken voor de leuke reacties op de site en daar buiten. Ik ben wat minder actief op Whatsapp omdat we én met een tijdsverschil zitten én afhankelijk zijn van wifi én omdat ik al genoeg zit te kakelen op deze blog J Ik probeer ook vaak nieuwe foto’s te plaatsen en ga me binnenkort wagen aan een filmpje. Ik heb een aantal speeltjes van Marieke meegenomen en ook door de kleertjes zoals een gebreid vest van Anneke of een tasje van Petra denk ik continue aan jullie en zijn jullie er indirect toch bij. Dag lieve vrienden. Ik mis jullie x

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paulien:
    4 april 2016
    Wat hebben jullie het heerlijk!