Een regenachtige dag

6 april 2016 - Melbourne, Australië

De regen die gisterenavond was begonnen was nog niet gestopt toen we wakker werden en dus was dit perfect weer voor een binnenactiviteit. De enige dag dat we met zijn zessen zouden zijn en een uitje buiten de deur betekende daarom wel twee auto’s. Sjoerd en ik wilden de familie trakteren op een uurtje bowlen en dus reden we na het ontbijt naar de bowlingbaan. Propvol met vakantievierende kinderen, maar het gaf eigenlijk wel een gezellig sfeertje. In Den haag huur je een baan voor een uur en dan moet je altijd haast maken wil je met meerdere spelers twee volledige potjes kunnen spelen. Hier betaal je per persoon per spel en dat geeft wel wat rust. Ik mocht beginnen en startte met veel beginnersgeluk met een spare. Na mij gooide Sjoerd een strike. Mazzelaar. De tweede ronde gooide Sjoerd weer een strike. Okay misschien toch geen mazzel maar gewoon een talentvolle uitslover. Maar helaas voor hem was bij de derde ronde ook zijn geluk op en werd het geen turkey maar bleef het bij een dubbele strike. Ondanks dat Sjoerd nog drie spare’s gooide won Frank het eerste spel terwijl hij geen enkele strike had gegooid maar net als ik 4 spares. Wel waren we alledrie al voor de laatste worp boven de honderd punten. Ik speel normaal echt nooit zo goed dus was enorm verbaasd over mijn hoge scoren en ook best wel een beetje trots op mezelf. Misschien bracht Marieke die in haar veel te grote bowlingschoenen af en toe een beetje in de weg liep ons het nodige geluk.

Het tweede spel leek daarentegen af te gaan op een waardeloze pot voor iedereen. Sjoerd en ik waren ondertussen ook nog bezig met zo’n grijpmachine wat verderop waar allemaal kleine superman en batman poppen in lagen, maar jammer genoeg won de machine telkens. Na 8 beurten was er op onze bowlingbaan nog geen strike gegooid maar toen we dat hardop concludeerde gooiden Sjoerd en Frank allebei meteen een strike. In de 10e ronde gooide Sjoerd weer een strike en hij mocht daardoor nog een keer gooien. Zou die drie x’s-jes dan toch lukken? 1 stomme pin bleef staan en toen sjoerd die ook om had gegooid en door zijn twee strikes en een spare een monsterscore in twee beurten had gecreerd viel ons scherm uit. Bleek een foutje van de baan naast ons, een jong kereltje delete onze score in plaats van hun spel opnieuw te starten. Dit werd aan de balie gefixed en we konden blij als we waren weer door met ons spel. Door het incident bleek frank door de computer een tweede strike te hebben gekregen. Gratis en voor niets. Maar eerlijke Frank kon daar niet mee leven en liep naar de balie of ze die tweede X alsjeblieft weg wilde halen. En zo won Sjoerd verdient de tweede pot en overall.

We hadden nog een paar muntjes over voor airhockey en van de laatste twee muntjes speelden Rachel en ik een spel waarin je een rits kleine kaartjes kon winnen. Ik zag al die kinderen om ons heen met handen vol met die kaartjes lopen en ik wilde ook. Geen idee wat het was, maar daar wordt je dan toch benieuwd naar. Het bleek dat als je die kaartjes in een apparaat deed je een waardebon kreeg en met die waardebon bij een prijzenkast iets kon verzilveren. Wij kwamen met een armoedige 6 kaartjes en konden daar net een kindertattoo stickertje voor krijgen. SCORE!!!

Thuis gingen Rachel en Frank een mega grote kattenkrappaal in elkaar zetten en na het mexicaanse eten hebben we nog een potje gekaart. Daarna was het weer aan Jennifer de beurt om te gaan werken. Sjoerd wilde Lone Survivor aan Frank en Rachel laten zien en ik kroop achter de pc.

Hopelijk is het morgen weer een zonnigere dag en kunnen we de omgeving weer gaan verkennen. Hoewel dit wel een zeer geslaagde familie spelletjes dag was zo.